dwa × pięć =

Seminaryjna Majówka 2 maja 2017

Majówka jest czasem kiedy wszyscy odpoczywają od codziennej pracy. Także i Wspólnota Seminaryjna wybrała się na wyjazd majówkowy, aby odpocząć i nabrać sił przed zbliżającą się sesją, a także by zacieśnić braterskie relacje na rocznikach. Tegorocznym wyjazdom przyświecała 25. rocznica ustanowienia Metropolii Gdańskiej.

1 maja cała wspólnota wraz z moderatorami udała się w długą podróż po ziemiach naszej Metropolii. Na początku odwiedziliśmy Świecie, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć zamek oraz kościół farny pw. Matki Bożej Częstochowskiej i św. Stanisława BM. Dalej, jadąc Europejskim Szlakiem Cysterskim, dotarliśmy do Chełmna, gdzie odwiedziliśmy chełmińską farę oraz klasztor Sióstr Miłosierdzia. Kolejnym przystankiem była bazylika konkatedralna św. Trójcy w Chełmży, dawna stolica diecezji chełmińskiej. Ostatnim punktem wycieczki była bazylika Wniebowzięcia NMP w Koronowie, gdzie uczestniczyliśmy w Mszy św. We wszystkich świątyniach mogliśmy podziwiać piękno i kunszt architektury i sztuki Cystersów na terenach naszej metropolii, której 25. rocznicę ustanowienia obchodzimy.

Następnego dnia udaliśmy się do Pruszcza Gdańskiego, gdzie uroczyście świętowaliśmy Dzień Flagi w 49. Bazie Lotnictwa Polskiego. Mieliśmy okazję zobaczyć m.in. wojskowe śmigłowce Mi-24. Po południu odwiedziliśmy oliwskie ZOO, a także pana Jakuba Szadaja, pierwszego laureata nagrody „Amicus Noster”, który ugościł nas w swojej restauracji. Ostatni dzień majówki zakończył się seminaryjnym grillem.